Data e postimit: 2014-08-14 22:53:52
Lexime: 19823
Historia - ajo që ishte, nuk është, por mund të jetë
Lloji: Tekst argumentues
Tema: Histori
Autori: Kris Hasa
Shkolla: UT - Fakulteti i Drejtesise
Klasa: 1
Qyteti: Tirane
E-mail: kris-hasa@hotmail.com


Shume s'e kuptojne. Shume e shohin vetem si nje germadhe plot me numra, data e ngjarje qe pershkruhen me nje fjali te vetme. "Ah, c'na duhet e shkuara!" thone me goje plot, mbase me te sigurt se c'jane edhe per emrin e vet. Kujtojne historine moderne dhe perfytyrojne bardh e zi. Kujtojne mesjeten, i dalin para syve te njejtat piktura monotone te monarkeve rrethuar dhe veshur me flori. Kujtojne antikitetin me skulpturat e deformuara prej allcie, dhe imagjinojne prehistorine ne gur. Kaq eshte historia per te ceketit. Per ta gjithe bota e gjithe koha permblidhet ne disa numra e gura. Gjithkush ka pasione... matematiken, filozofine, letersine, pikturen e muziken. Ironia jeton ne faktin se keto jane te tera bijat e historise. Mund te mendohet ne kete menyre: matematika ka historine e vet me shume se c'ka historia matematike. Funksionon njelloj me te tjerat. Eshte historia ajo qe nen ato datat e saj te merzitshme mbulon gjithe te tjerat.
Kush njeh historine, njeh gjithesine. Historia eshte ajo qe te sjell para syve tere mentalitetet, psikologjite e filozofite e njerezve kurdo e kudo. Sjell letersine, pershkruan cdo art, ofron tere universin ne libra. Kush dashuron dicka, dashuron nje copez te historise pa vetedije.
Historia eshte vertet e shkuara, por ne jetojme ne te shkuaren. Historia eshte e shkuara e se tashmes dhe e se ardhmes. E tashmja eshte nje moment i vetem qe pas nje momenti behet e shkuar, behet histori. E ardhmja eshte nje moment qe do te behet e tashme heret a vone, dhe po u be e tashme, e tille do te jete aq pak sa s'do kuptohej. Historia eshte si nje qenie e gjalle qe leviz nga cdo ane, para e mbrapa, mund te kthehet aty ku ishte, por kurre ekzaktesisht. Vertet koha s'kthehet prapa fizikisht, por sa e sa ngjarje te ngjashme pothuaj te njellojta ka njohur bota nder shekuj? Pra, historia mund te jete e ardhmja, dhe e ardhmja nuk perballohet pa pare pas. E shkuara me te ardhmen jane pasqyra te njera-tjetres. Ato tregojne si eshte njera e si eshte tjetra, por se cfare i pelqen njeriut te shohe, mbetet zgjedhje e tij.
Koha eshte nje corbe e vertete. Aq e lehte per t'a pershkuar, aq e pamundur per ta ndalur tekat e saj. Garojme cdo sekonde me te, e ne fund ajo e arrin finishin e para. Fundja jemi thjesht njerez. Eshte nje lume fjalesh ku del cdo element i botes, mbi te gjitha cdo personalitet njerezor. Njerez te ligj, te dhimbsur, te pameshirshem, te pamend, dinake, naive, te manipulueshem, te palekundur. Historia eshte nje pakete universale me boten brenda. Te mos vleresosh historine, do te thote te mos dish zanafillen e asgjeje. Te mos duash historine do te thote te jesh i gatshem te shembesh cdo bote, te vrasesh cdo qenie, edhe veten. Njeriu shkel mbi ate qe eshte ndertuar me pare dhe s'do te jete kurre i gatshem te nise nga e para ndertimin e te njejtit mur cdo dite.
Koha mund te ndalet. Posi, ka ndodhur shpesh. Sa here nje ndodhi me permasa gjigandeske ka ngjare, jo vetem qe koha ka ndalur, po eshte kthyer prapa madje. Kjo eshte arsyeja pse me kohen e historine nuk luhet. Jane po aq te rrezikshme sa mund te jene uji e zjarri. Te njohesh thelbin e tyre nuk eshte kenaqesi, por domosdoshmeri.

Vepra te ngjashme
Autori: Martina Bega · Lloji: Ese vleresuese · Tema: Historia
Shume se kuptojne.Shume e shohin vetem si nje germadhe plot me numera,data e ngjarje qe kur I degjonje mendojne se c na duet historia.Por gabohen.E shkuara tregon vlerat e popullit tone.Nje popull pa historine e tij eshte si nje lule qe kur nuk ujitet vy...
Autori: viktoria hodaj · Lloji: Analize letrare · Tema: Populli im ne syte e mi
Kush eshte kjo qenie njerzore qe ha,pi,flet,qesh e qan?Me padyshim njeriu . Po nga erdhi ky njeri?Kush e krijoi ate?E kush mund ta dije? Natyra apo zoti e krijoi kete qenie kete njeri .Ky njeri jam une,je ti Cila eshte historia e njeriut qe erdhi ne kete ...
Autori: Anonim · Lloji: Thirrje · Tema: Kombi
Ne jemi te gjithe njerez prej gjaku e mishi, jemi ne qe na shte falur nje jete. Jemi ne qe na eshte falur nje komb. Ky komb ka nje histori, historine e heronjve te vrare per lirine e tij, historine e kulturave te lashta, historine e jeteve te jetuara vet...
Autori: Kleana · Lloji: Ese vleresuese · Tema: E ardhmja
E ardmja na duket kaq magjike,e mistershme, sa mezi presim te zgjasim duart e ta perkedhelim,ta bejme tonen,te jetojme cdo cast te saj me pasion e entuziazem,te ndiejm lumturine por edhe lotet.Cdo dite zgjohemi me nje enderr te re.Cdo mengjes,pa kuptuar,n...
Autori: Kris Hasa · Lloji: Ese argumentuese · Tema: Mungesa e misticizmit tek zhanri historik ne letersi
Misteri, ai element qe i jep jete letersise ne parim, eshte gjithashtu pothuajse inekzistent ne disa rryma te ketij arti. Shkrimet e tipit romance, fantazi, triller e horror e kane mistiken baze te tyren. Sidoqofte nje rryme e ka kete tipar krejtesisht te...
Autori: Loren Stafa · Lloji: Ese pershkruese · Tema: Bota pa ligje
Ligji eshte nje koncept sa abstrakt dhe i prekshem. Eshte ligji ai i cili drejton menyren si ne jetojme, por dhe si mendojme. Vete fakti qe shoqeria ka krijuar rregulla e ligje, mund te interpretohet se ligji eshte dashur si nje mekanizem rregullues i sho...
Autori: Fabiana Gjoci · Lloji: Ese vleresuese · Tema: Nuk behet kush i pasur nga cfare fiton,por nga cfare heq dore.-Henry Ward Becheer
Ka mjaft shprehje,por disa qe kane lene gjurme po permenden dhe sot.Jane ata shprehje qe jane perdorur para shume vitesh dhe sot nuk bejne asgje tjeter pervecse shprehin realitetin. Nuk behet kush i pasur nga cfare fiton,por nga cfare heq dore. -Hen...
Autori: Desara Dedolli · Lloji: Hartim · Tema: 2 botet
Kjo eshte nje pyetje aq e veshtire por edhe e lehte njekohesisht.Te dyja botet jane te rendesishme ne jete sepse te ndihmojne te njohesh dhe te shfaqesh me shume veten.Dua te them,pse te jem dikush tjeter kur mund te jem vetvetja? Edhe pse eshte plot gabi...
Autori: Elena Shaba · Lloji: Ese shpjeguese · Tema: Toleranca, edukata, respekti nder shekuj
Gjate shekujve te tere gjithmone ka qene toleranca ajo qe e bente jeten me te bukur me te gjallerueshme.Gjate gjithe kesaj kohe njerezimi i lashte po ashtu edhe ai i sotem eshte munduar te mesoje pasardhesin e tyre me edukate te toleroje te respektoje te ...
Autori: delibashi · Lloji: Ese argumentuese · Tema: per kohen
Koha eshte armiku me i madh i njeriut. Koha eshte gjeja e vetme para se ciles njeriu i dorezon armet e luftes. Njeriu nuk arrin dot ta ndale ate. E them kete sepse lindim ne nje kohe te caktuar dhe rritemi e vdesim po nga koha. Koha na shnderron nga te v...
Autori: Rina Cakrani · Lloji: Ese shpjeguese · Tema: TE NJOHESH VETVETEN
‘Armiku me I rrezikshem eshte vetvetja’. Kjo eshte shprehja qe me vjen ne mendje shpesh sa here qe dikush thote se eshte e rendesishme te njohesh vetveten.Nese s’e njeh mire vetveten,ajo mund te te behet pengese,por nese e njeh mire ate,ajo do te te...
Autori: Elda J. Pere · Lloji: Ese e krahasim-kontrastit · Tema: Filozofia
“Koha sherben, por nuk ekziston…” Koha eshte e pakapshme , e pandalueshme. Shpejton dhe ngadalesohet ne te njejtin moment, ne te njejten Kohe, por ne Kohe te ndryshme. Shume njerez enderrojne dhe madje perpiqen qe ta shpikin makine “Kohe”, por...
Autori: F.j · Lloji: Ese argumentuese · Tema: Vetmia nga shoqeria
Vetmia eshte nje ndjenje qe jo shume njerez e pelqejne,per te mos thene shumica e tyre. Por ,ketu ka shume persona te tjere qe e preferojne ate: te rrine vetem dhe keshtu ndihen te kenaqur. Mendoj se pervec disa rasteve kur njeriu ka nevoje te jete vete...
Autori: kledi sina · Lloji: Ese argumentuese · Tema: ceshte e bukura
ceshte e bukura Per shume njerez jeta reale eshte dicka monotone, e perseritshme, e merzitshme.. ajo ka aq shume dhimbje brenda saj, por e mira eshte se cdo dhimbje shoqerohet me dicka te gezuar. Prandaj s’ka dhimbje pa gezim dhe ska gezim pa dhimbje. ...




Komentet e fundit!

Emri: Leonora
Email: Leonora_Berishaj@hotmail.com
Komenti: Ka pik te medha vlersimi

Emri: sera
Email: sajmirafangaj@gmail.com
Komenti: shuuuuuuuuuum bukur

Emri: ap
Email: johny.balla123@gmail.com
Komenti: T lumt pikes i ke ra

Emri: greta
Email: xhikagreta@gmail.com
Komenti: sgrtgtr

Emri: o mret
Email: omret@yahoo.de
Komenti: uuuuu shume shume bukur! Te lumte qeke shume e mire! Te pergezoj e mret! Mos harro 2 plus 2 bajn 4

Emri: vk
Email: princesskledia@yahoo.com
Komenti:

Emri: uarda
Email: fjonamarku123@hotmail.com
Komenti: shum e bukur

Emri: madi-tsi
Email: madi-tsi@ifno.al
Komenti: ohhoohohohhohohohohoho /

Emri: Kris Hasa
Email: kris-hasa@hotmail.com
Komenti: uauuuuuuuuuu



Shto komentin tend per vepren e mesiperme!

Last name
Emri:
Email:
Komenti:
Pyetje sigurie
Sa eshte shuma e ketyre dy numrave:
1 + 2 =


Copyright © 2011 - 2024 YourLiterary.com | Shqip | Mobile version. All Rights Reserved
Powered by YourLiterary.com