Data e postimit: 2020-05-06 15:51:41
Lexime: 6595
Ese historike
Lloji: Ese pershkruese
Tema: Shqiptaret e Kosoves , Camerise dhe viseve te tjera .
Autori: Elsika Murrizi
Shkolla: Gjimnazi 'Miti Zoi Zaka ' Divjake
Klasa: XI-2
Qyteti: Divjake
E-mail: elsikamurrizi16@gmail.com


Ese : Shqiptaret e Kosoves , Camerise dhe viseve te tjera .
Ne vitet 1913-1916 gjendja e shqiptareve te Kosoves si pjese e Serbise ishte e veshtire . Atyre nuk u lejohej te shkolloheshin ne gjuhen shqipe dhe te botonin libra apo gazeta ne kete gjuhe . Madje nuk u lejohej perdorimi I gjuhes shqipe ne publik . Ndaj tyre ushtrohej dhune dhe presion per te nderruar fene .
Ne kohen e Luftes se Pare Boterore pati nje permiresim te statusit te shqiptareve te kosoves . U lejua shkollimi ne shuhen shqipe dhe perdorimi I flamurit kombetar . Pas Luftes se Pare Boterore , Kosova ishte pjese e MSKS-se e cila kishte nenshkruar nje traktat ku zotohej te respektonte te drejtat e Pakicave . Por me shqiptaret e kosoves kjo gje nuk ndodhi . Ndonese ishin te shumte ne numer , ata nuk u lejuan te formonin njesi administrative me vete , nderkohe qe vazhdoi mohimi I te drejtave te tyre kombetare .
Mohimi I te drejtave kombetare te shqiptareve te kosoves ishte vetem njera ane e politikes serbe . Qellimi I saj ishte te ndryshonte teresisht strukturen etnike . Per kete u hartua plani :
• Shpronesimi
• Kolonizimi I territorit te Kosoves .
Popullsia Shqiptare e Kosoves I rezistoi procesit te kolonizimit . Ata derguan shume peticione e memorandume ne Lidhjen e Kombeve , ku kerkonin te drejtat e tyre Kombetare . Gjithashtu ne Kosove nuk mungoi edhe qendresa me arme kunder politikes se kolonizimit .
Krahinat e Camerise u perfshine ne shtetin Grek . Si pjese e shtetit grek ata duhej te gezonin statusin e minoritetit . Pas mbarimit te Luftes se Pare Boterore Greqia nenshkroi nje marreveshje , ku zotohej te respektonte te drejtat e minoriteteve . Por deri ne vitin 1926 , ajo nuk ua njohu statusin shqiptareve ne Greqi , statusin e minoritetit dhe nuk I respektoi te drejtat e tyre kombetare . Qeveria greke nuk e lejoi ate minoritet te arsimohej ne gjuhen shqipe . Qeveria greke nuk respektoi te drejtat politike te popullsise shqiptare ne Greqi . Si shtetas greke , djemte came duhej te kryenin sherbimin e detyrueshem ushtarak , por nuk lejoheshin te mbanin arme .

Vepra te ngjashme
Autori: QLIRIM MURTEZI · Lloji: Ese pershkruese · Tema: ATDHEU
DUKE u nisur nga fakti se GJUHA SHQIPE flitet edhe me heret prej ilirve paraardhesit ton qe u munduan me te gjitha sakrificat e tyre dhe mundimet ne per lufta qe ta merr fitoren e tij si fitore mbar shiptare qe populli i tyre te jet drita e popullit ilir...
Autori: titilja · Lloji: Ese pershkruese · Tema: Dita e flamurit
Kishim vendosur qe per festen e pavaresise te shkonim ne qytetin e vlores, per te festuar edhe ne me qytetaret e vlores. Dhe me te thene e me te bere. U nisem heret ne mengjes me autobus une tili dhe ardi. Nga dritaret e autobuzit shihnim natyren vjesh...
Autori: blenda berisha · Lloji: Poezi dramatike · Tema: luftesa se kosoves
luftes se kosoves ne kosve nam te madh serbia ban tan shqiptart po i tubon ne kemb po i ngarkon shtepite po ia shkatrron ne vend te larget po i dergojn por mu kthy nuk guxojn shum po vuan kjo SHqiptari burra gra femij skan frik...
Autori: Ensar Iljazi · Lloji: Hartim · Tema: Nentori Muaj Festash
Nese do duhej te zgjedhim se cili eshte muaji me I rendesishem ne historine e Shqipetareve , pa dyshim se ai do te ishte muaji Nentor. Muaji Nentore eshte me nje rendesi te veqant per kombin Shqipetar. Ne kete muaj bejne pjese 22 Nentori qe eshte dita e...
Autori: albulena gegaj · Lloji: Hartim · Tema: gjuha shqipe
siq eshte thene me heret ,siq thuheut edhe tani gjuha shqipe ka prejardhje nga nje popull i lasht populli ilir.Te cilet ishin paraardhesit ton.gjuha eshte simbol i nje kombi ashtu edhe gjuha shqipe eshte simbol i popullit shqipetar.Populli shqipetar kisht...
Autori: aurora perquku · Lloji: Hartim · Tema: gjuha shqipe
Siq thote edhe vet titulli se gjuha shqipe eshte thesar i dituris dhe atdhetarise.Gjuha shqipe eshte nje gjuhe shume e vjeter te cilen e kan perdorur paraardhesit tane.Une mendoj se gjuhen shqipe e duam te gjithe shqiptaret kudo qe ndodhemi.Gjuha shqipe k...
Autori: Donita Gavazi · Lloji: Ese shpjeguese · Tema: Epopeja e UÇK-SE
Marsi,ne te gjithe boten eshte vetem nje muaj si gjithe muajt e tjere te vitit por, ne Kosove marsi ka qene gjithmone muaj i perbashket e i sakrifikices se familjes Jashari. Ishte viti 1998 kur shtepia e familjes Jashari u sulmua nga serbet,ata u tortur...
Autori: Saide pnishi · Lloji: Poezi kolone · Tema: Per lulen
Lulja e kosoves Lulja kosoves kur te kan nda Nga shoqet tuja Me lot tuj kaj Kur te kan këputer Me dorë te leht Nana ime O lulja shkret Më thuj qte ka than Kur te kan dergue Te unë me ardh Mem permallue Mem than se e mjera ...
Autori: JON NEZIRI and BLEND BRAHIMI · Lloji: Analize letrare · Tema: ESE
ghuha shqipe eshte gjuha me e vjeter.gjuha shqipe gjithashtu eshte gjuha me e bukur ne bote.ne kohen perpara nuk u lejohej njerve qe te mesonin ne gjuhen shqipe por vetem gjuhen turke.ghuha shqipe na jep knaqesin e te jetuarit,sepse kur flasim shqip esh...
Autori: Zana · Lloji: Hartim · Tema: Nentori muaji i festave nderkombetare
Nentori per ne shqiptaret nuk eshte vetem muaji i njembedhjete i vitit,me te ne na lidhin shume ngjarje te medha historike. Me 22 Nentor te vitit 1972 u mbajt kongresi i drejtshkrimit,aty moren pjese 87 delegate nga Shqiperia,Kosova,shqiptaret e Maqedoni...
Autori: Kujtime kuqi · Lloji: Poezi lirike · Tema: Behet fjalë per Lirin e Kosoves
Ne kete liber behet fjalë per lirin e kosoves Prandaj per te jetuar ne liri shume djemë te Ri luftuan dhe derdhen gjaku ne tyre Qe sot Te jemi te lirë. Shume nena humben djemt ,shume femij Humben prinderit por tani u Ben 6 Vjet Qe Jemi te lire p...
Autori: Enejda Llupi · Lloji: Tekst informativ · Tema: Lufta
Gjurmet e Luftes se pare Boterore ne jeten e njeriut ! Sic e dime te gjithe lufta e pare boterore filloi me 28 korrik 1914 dhe mbaroi me 11 nentor 1918.Gjate kesaj lufte pati edhe humbje por edhe fitore.Por me te shumta ishin humbjet.Jo vetem qe u shkater...
Autori: arlinda jaku · Lloji: Analize letrare · Tema: pavarsia
ne vitin 2008 me daten 17 shkurt kosova u be e pavarur dhe kjo date esht historike jo vetem per njezt qe jetojn ne kosove po per te gjith shqiptart an e mban botes kjo me kujton gjithe gjakun e derdhur per kete atdhe nga trimat tan me kujton lotet e nenav...
Autori: Kristina Kocibelli · Lloji: Ese argumentuese · Tema: 100 vjet Pavaresi
Esse: “100 vjet Pavaresi” Plot 100 vite me pare nga nje ballkon modest ne Vlore, plaku I mencur I. Qemali, ne emer te tij dhe te patrioteve te tjere deklaroi: “Prej sotit e shpallim Shqiperine te lire e te mosvarun!” 100 vite kur I mendon si...




Komentet e fundit!



Shto komentin tend per vepren e mesiperme!

Last name
Emri:
Email:
Komenti:
Pyetje sigurie
Sa eshte shuma e ketyre dy numrave:
1 + 2 =


Copyright © 2011 - 2024 YourLiterary.com | Shqip | Mobile version. All Rights Reserved
Powered by YourLiterary.com