Data e postimit: 2020-12-29 16:26:09
Lexime: 6027
Universi
Autori: Antonela Tafilaj
Lloji: Hartim
Tema: Universi
Shkolla: Betim Muco
Klasa: 7d
Qyteti: Tirane
E-mail: Email eshte i fshehur!


Ne kupen qiellore te nates yjet duken te fiksuara ne vendet e tyre, ato rrotullohen ne qiell ne menyre kaq te pa ndryshueshme sa ne kohet e lashta perdoreshin per te matur kohen. Megjithate planetet jane ndryshe, jane me enigmatike. Ato rreshjasin ngadale neper qiell dhe ne pamje te pare duken sikur levizin ne menyre te crregullt. Perpjekjet per te shpjeguar kete levizje te planeteve u bene baza per te kuptuar gravitetin dhe levizjen nga shkenca moderne. Per mijra vjet kishte mibizoteruar ideja e Aristotelit se toka ishte e palevisshme dhe qendrinte ne qender te universit. Por ne 1.515 nje prift polak i quajtur Nikolla Kopernik hodhi inene se toka ishte nje planet sic ishte Venusi ose Saturni dhe se te gjithe planetet rrotulloheshin rreth diellit. “Ne rrotullohemi rreth diellit ashtu sic cdo planet tjetr”―N.K Kjo thenje e Kopernikut e shkundi fuqishem njerzimin. Ne nje epoke ku bota mezi pranonte se toka ishte e rrumbullaket ishte e veshtire te hiqje dore nga rivilegji i jashtezakonshem per te qene qendra e universit. Mbase ishte kjo frike qe e shtyu Kopernikun ta botonte teorine e tij rreth 28 vite me vone pak para se te vdiste.
Kjo teori gjeti disa mebshtetes qe me kalimin e kohes u perballen me kundershime dhe akuza te rreme per herezi. Njeri prej tyre ishte Galileo Galilei. Kur Galileo drejtoj teleskopin e tij ne qielin e nates me 1.610 ai pa per here te pare ne historine e njerzimit se perreth Jupiterit leviznin disa satelit. Nese teoria se toka ishte ne qender te universit do te ishte e vertet ateher keto satelite nuk do te ekzistonin. Keto zbulime bejne qe Galileo te denohej per herezi nga kisha Romake.
Megjithate provat per sistemin qe ka si qender diellin pak e nga pak po shtoheshin. Ne te njejten kohe me Galileon Matematicieni gjerma Johan(Xhon) Kepler botoi nje seri me ligje qe pershkruanin orbitat e planeteve rreth diellit. Akoma edhe sot keto ekuacione matematikore figurojn si parashikme te sakta te levizjes se planeteve. Me 1.687 Isak Njutoni i dha goditjen e perfundimtare teorise se sistemit gjeocentrik, duke u bazuar ne ligjet e Keplerit. Njutoni shpjegoj levizjen e planeteve rreth diellit dhe i dha nje emer foreces qe mbante keto planete ne pozicionet e tyere_ Gravitet.
Edhe pse epoka edhe autoritet e asaj kohe i kundershuan ashper keta kolos te shkences ata nuk u dorezuan. Perball kundershtimeve dhe kercenimit te vdekjes ata hodhen drite per te zbuluar dicka me shume nga universi i paane, si dhe hodhen bazen e shkences moderne.

Vepra te ngjashme
Autori: Besa Tina · Lloji: Hartim · Tema: Vera
O sa e bukur është vera, stina më e preferuar nga të gjithë. Vera është stinë e ngrohtë dhe me plot dashuri, gjatë verës çdokush viziton vende të bukura turistike. Disa vizitojnë Shqipërinë dhe Malin e Zi, por ka disa që shkojnë edhe në...
Autori: Dritlind Elshani · Lloji: Hartim · Tema: atdheu
Fshati i me pelqen ka shume gjelberim ajer te paster ka shume lendina dhe livadhe flladi eres ne fshatin tim fryen lehte natyra eshte e bukur zogjet cicirojn fshati im ka gjelberim etj.
Autori: Rexhe Jahaj · Lloji: Hartim · Tema: libri gje e rendesishme ne jete
Disa njerez thone libri eshte miku me i mire i jetes por une mendoj njesoj.Une mendoj se libri eshte pasuri e madhe per te githe njerzimin,si ne fepo ashtu edhe nr jeten e perditshme.Libri ka shume shoke ne menyren imagjinare si leximi dhe perkthimi nga n...
Autori: Kevin Çika · Lloji: Hartim · Tema: Vendet e cmuara ne femijerine time
Unë zura një ditë të ëmbël dhe të ngrohtë pranvere të nisesha në fshat tek gjyshja. Kjo ish hera e parë qysh mbas shpërnguljes se saj katër vite më parë në qytet. Kjo shtëpi ngrihej krenare.Porsa kalova gardhin e harruar bojë hiri jo s...
Autori: KALTRINA · Lloji: Hartim · Tema: VJESHTA
Vjeshta, një stinë ku ngjyra e gjelbër merr fund. Kjo stinë stinë e bukur, e cila natyrës i jep ngjyrën e bukur prej ari. Stina e vjeshtës na sjell një mot jo shumë të preferushëm për fëmijët, të cilët nuk janë adhurues të shiut dhe fil...
Autori: Zana · Lloji: Hartim · Tema: Nentori muaji i festave nderkombetare
Nentori per ne shqiptaret nuk eshte vetem muaji i njembedhjete i vitit,me te ne na lidhin shume ngjarje te medha historike. Me 22 Nentor te vitit 1972 u mbajt kongresi i drejtshkrimit,aty moren pjese 87 delegate nga Shqiperia,Kosova,shqiptaret e Maqedoni...
Autori: ENXHI · Lloji: Hartim · Tema: LIRIA
Shume njerez mendojne se paraja eshte gjithcka. Por,pse keta njerez nuk e kuptojne? Nuk e dini se lirshmeria e mendimit eshte gjeja me e cmuar qe mund te ekzistoje?! Pa te ne nuk vlejme,pa te jemi njerez te shitur tradhetare te se vertetes.Te vertetes tun...
Autori: SHQIPONJE SHKEMBI · Lloji: Hartim · Tema: PUSHIMET VERORE
MENDIMI IM SE SI DO TI KALOJ PUSHIMET VERORE ESHTE QE TE SHKOJ TE DAJA TE HALLA TE TEZJA PO ASHTU EDHE NE PISHIN EDHE TEK SHOQET E MIA EDONA DHE BESJANA UNE MENDOJ SE KETE PUSHIM DO TA KALOJ MREKULLUESHEM UNE ME FAMILJEN TIME KEMI MENDUAR QE TA BEJM NJE ...
Autori: Theodhor Golemi · Lloji: Hartim · Tema: perjetesi lumturuese
Dielli ndriconte cdo gje ,rruget me gure dhe pellgjet e krijuara nga shirat qe kishin rene.Rrezet e diellit binin ne natyre dhe gjethet e pemeve largonin pikat e shiut qe kishin mbetur aty . Disa ore me vone vihej re perendimi i diellit ne cepin e malit k...
Autori: sara xheleshi · Lloji: Hartim · Tema: pershkrimi
vjeshta erdhi.petku i formuar nga gjethe ka mbuluar vendin.heshtja shurdhuese e vjeshtes ka pllakosur ne vend.gjithcka ka rene ne ate qetesine e vet.njerezit duken si te pergjumur.gjithcka duket mahnitese.oxhaket e shtepive...
Autori: laura myrteza · Lloji: Hartim · Tema: dhuna ndaj femres
Çdo femër rritet nga prindëerit e saj me ndjenjën e dashurisë dhe të tolerancës.Mirëpo vjen nje kohë kur vajza e tyre largohet nga ataper te krijuar nje familje tjeter.ne ate familje ajo duhet te kujdeset jo vetem per vete por edhe per te tjeret....
Autori: eljesa gashi · Lloji: Hartim · Tema: gjuha jone
gjuha shqipe eshte nder gjuhet me te vjetra qe ekziston gjuha jon eshte thesar i dituris dhe atdhetaris tone rilindasit tan u munduan shum qe ta bejne nje gjuh te perrbashket per te gjith shqiptaret kudo qe ndodhemi sepe gjuha eshte ajo qe na bashkon...
Autori: Mirjeta Caushi · Lloji: Hartim · Tema: harry potter
Harri potter 11 vjec nuk eshte nje femije si te gjithe te tjeret ka nje vrage ne balle ne formen e nje vetetime eshte bir magjistaresh dhe tamam ne ditelindjen e vet zbulon fuqite e tij magjike dhe boten misterioze se ciles i perket.Harri ndjek nje shkoll...
Autori: anna xhihani · Lloji: Hartim · Tema: Dy motra
dy motra te jene vetem dy motra eshte bukur madje shuuume bukur por ndodhin edhe shume keqkuptime gjithsesi dua thjesht te flas sesi eshte jeta me dy motra nje jete magjike te pakten keshtu mendoj une e keni parasysh psh motra e madhe te bertet ti nuk e ...




Komentet e fundit!



Shto komentin tend per vepren e mesiperme!

Last name
Emri:
Email:
Komenti:
Pyetje sigurie
Sa eshte shuma e ketyre dy numrave:
1 + 2 =


Copyright © 2011 - 2024 YourLiterary.com | Shqip | Mobile version. All Rights Reserved
Powered by YourLiterary.com