Data e postimit: 2020-05-18 19:56:13
Lexime: 8659
Nuk është gjithmonë e lehtë të marrësh anën e së drejtës
Lloji: Ese krahasuese
Tema: Drejtësia
Autori: Armando Lekaj
Shkolla: Atë Pjetër Meshkalla
Klasa: XII B
Qyteti: Shkodër
E-mail: armandolekaj25@gmail.com


Drejtësia është rruga, e vërteta dhe jeta. Është personifikimi i të duhures që lind në hapsirë e kohë dhe që kurr nuk vdes, për tu kthyer kështu në një nga themelet e jetës njerëzore. Gjendemi, pra, para një të vërtete të madhe që quhet "drejtësi" ku të gjithë e dimë, e njohim dhe mbështetemi në të. Nga ana tjetër jemi ne ata që shpesh mbyllim sytë dhe të padrejtën e kurorëzojme si të drejtë.
Drejtësia është e bukur dhe si e tillë nuk është e lehtë. Shpesh herë do na duhet të vuajmë për shkak të saj. E ky detaj nuk shprehet askund tjetër më mirë se tek "Ferri" i Dante Aligerit. Këtu kemi lartësimin deri në hyjnore të kësaj vlerë, kemi shfaqjen pa shtrembërime, pa ndërhyrje, ashtu si realisht duhet të jetë. Është gjykimi me drejtësi absolute mbi ato shpirtra, tashmë të vajtueshëm, që i ka dërguar në ferr. Ja pra, të bësh drejtësi në këtë rast është të gëzosh e lumturohesh përjetë apo të zhytesh përgjithnjë në zullumin e vuajtjes. E gjitha kjo si pasojë e egos njerëzore që vë në plan të parë vetëm interesa e vese që e çojnë njeriun drejt humbjes fizike e shpirtërore. Duket sikur edhe ferri, kryeinstitucioni i së keqes së mishëruar, është gjunjëzuar para një vlerë të tillë si drejtësia. Është kjo vlerë që qëndron në thelb të gjykimit. Gjykim i drejtë që i paraprin asaj që jepet në ferr. E gjithë kjo veprimtari i jep një dozë të madhe dinamizmi jetës tonë. Nuk janë të pakta as rastet vetjake ku brengosem nga tensioni i zgjedhjes sepse jo gjithmonë kemi të bëjmë me gjykime të formave të skajshme të drejtësisë apo padrejtësisë. Shpesh vihemi para fragmenteve të shkëputura të jetës ku asnjë copëz nuk është e qartë dhe zgjidhja e ekuacionit të drejtësisë është jashtëzakonisht e vështirë, më e vështirë nga se mund të perceptoje shpesh here qenia njerëzore në çast. Në aspektin e deklaratave verbale, e kam shumë të lehtë për të thënë: "Po, unë dua më të mirën për të tjerët", por në praktikë, kjo është e vështirë dhe sfiduese. Kudo ka një konflikt interesi ku shumica prej nesh tentojmë t'u japim përparësi interesave dhe mirëqenies vetjake mbi atë të përgjithshmen. Drejtësia është çdo moment e pranishme në jetën tonë prandaj nuk mund të mendojmë që për një çast mund të jemi të drejtë dhe për një çast tjetër mund të mos jemi. Nuk pretendoj drejtësi të plotë sepse e përsosura është larg dhe gabimi është gjithmonë i pranishëm. Ajo që pretendoj është dëshirë e plotë për drejtësi, që përmirësimi të konsistojë në përputhjen e kësaj dëshire me veprimet e mia. Kështu forca e vullnetit të dalë mbi të pavullnetshmen.
Nëse me të vërtetë ne duam ta kemi drejtësinë në kohën tonë, duhet ta zbatojmë atë. Ne duhet të duam për të tjerët atë që e duam për vete. Ne duhet të përpiqemi për të drejtat e të tjerëve me të njëjtin zell dhe vendosmëri, siç përpiqemi për të drejtat tona. Ne duhet të zgjerojmë horizontet tona dhe të shohim se çfarë është e mirë për botën, në vend që të shohim se çfarë është e mirë vetëm për veten tonë. Këto janë mjetet e paqes. Në fund gjithçka është për ne. Atë që dhamë atë edhe do të marrim.

Vepra te ngjashme
Autori: Anna Çani · Lloji: Ese filozofike · Tema: "Po i drejtë s'është/syri i njeriut,që pa njohur mirë/shpirtin e një tjetri,vetëm duk'e parë/e urren këtë,ndonëse s'ka pësuar/ndonjë gjë prej tij."- Medea
"Po i drejtë s'është syri i njeriut,që pa njohur mirë shpirtin e një tjetri,vetëm duk'e parë e urren këtë,ndonëse s'ka pësuar ndonjë gjë prej tij." Këto vargje përmblifhen në një fjalë të vetme: PARAGJYKIM. Njerëzit paragjykojnë,ja...
Autori: Hajdar Bafti · Lloji: Poezi meditative-filozofike · Tema: "Qëndro në rrugën e drejtë mos bëj asnjëher asnjë mëkat që tët ngeli barr për jetë"
"Udhëzona Në Rrugën E Drejtë" Allah tlutna na jep forcë që ti bëjmë ball ,çdo problemi fatkeqesie lufte dhe sfide, në këtë jetë. Të jemi të zotë dhe t'ia dijmë vleren çdo gjëje që kemi , dhe të mundohemi të fitojmë e...
Autori: Big G · Lloji: Analize letrare · Tema: ese, liria, forca e lirise
Është e drejta e gjithkujt të jetë i lirë në mendime por edhe në veprim. Liria është e rëndësishme dhe ka vlerë të madhe se pa liri jeta nuk ka kuptim. - Është e vështirë të shkruhet me fjalë; ajo duhet të përjetohet. Liria është r...
Autori: Elmedina Deda · Lloji: Ese argumentuese · Tema: Shprehu
E sot po e filloj me një shkrim të ri dhe shpresoj se do mund ta gjeni veten në këtë tekst. Mund të ju ket ndodhur ndonjëherë,të përballeni me ndonjë person e të thoni me vete: "unë jam zero në krahasim me atë?"E të mendoni se ai apo ajo...
Autori: Big G · Lloji: Analize letrare · Tema: ese, syri kritik
Është viti i njëmbëdhjetë i shkollimit dhe shumë dije më presin përpara. Prindërit, mësuesit na kanë mësuar që çdo hap që hedhim, çdo gjë që bëjmë dhe gjithçka që mësojmë ta studiojmë mirë në mënyrë të tillë që të marrim g...
Autori: Erisa Janku · Lloji: Analize letrare · Tema: Liria e fjalës
Liria e fjalës Liria është një dritare e jetës. Në faqe të parë,këtë liri të gjithë e kemi kuptuar,por rreth saj njerëzit japin mendime të ndryshme. Liria e fjalës,për mua është të shpreh hapur hapur mendimin,të...
Autori: Gabriela Haxhi · Lloji: Ese argumentuese · Tema: Rutina e Perditshme
Jeta… Gjithçka në jetë është zgjedhje. Madje edhe situatat më të pashpresa, edhe ato, në thelb, janë zgjedhje. Edhe heshtja përballë një situate të rëndë është zgjedhje. Gishti me të cilin mbajmë lapsin, po i njëjti gisht që pë...
Autori: Elidona Duraku · Lloji: Tekst pershkrues · Tema: Ai njeri qe i ben te lehta gjerat e veshtira!
Arsimi konsiderohet si arma më e fuqishme e jetës për të fituar fitore dhe sukses. Kjo përgjegjësi e madhe dhe punë u jepet mësuesve për të ushqyer dhe formuar jetën e të rinjve dhe të ardhmen e vendit të tyre. Mësuesi luan një rol të mad...
Autori: Atea Avdyli · Lloji: Ese argumentuese · Tema: Zgjidhni nje mekat, vendoseni ne njerin nga rrathet e ferrit dhe denimin vendosjani ju.
Ferri, vendi ku të gjithëve i vjen drejtësia që meritojnë për mëkatet që kanë bërë në jetë kur ishin të gjallë. Secili prej nesh, ka bërë një mëkat në jetën e tij, por gjithashtu për secilin prej nesh, një mëkat qëndron mbi të...
Autori: Xheni Miho · Lloji: Ese shpjeguese · Tema: Dashuri midis njerzve
Vijmë në këtë botë te madhe si qenie shumë te vogla. Krejt të paditur, hedhim hapat ngadalë. Buzët fillojnë e flasin fjalët e para që zemra i krijon me dashuri. Shikojm qiellin plotë re duke i quajtur pambuk që rrin në ajër, kupën qiellor...
Autori: Kevin Çika · Lloji: Ese argumentuese · Tema: Ese e Maturës Shtetërore 2021
Qenia njerëzore,si e vetmja me logjikë,ka mundur të zhvillohet e të krijojë qytetërime madhështore.Ajo i është përshtatur vazhdimisht ndryshimeve të botës.Kjo e ka bërë njeriun pjesë të botës.Ndonëse kemi përparuar në përmasa galopant...
Autori: Arrita Sadrijaj · Lloji: Ese filozofike · Tema: Te jetojm se bashku
Të gjithë njerzit lindin te lirë dhe të barabartë me dinjitet e më të drejta .Ata kanë arsye dhe ndërgjegjje dhe duhet të sillemi në frymë vllazërimi.Një fillim i mbarë është të pranojmë që çdonjëri nga ne mund të krijoj paragjykime...
Autori: Adriana Ramadani · Lloji: Analize letrare · Tema: Për familjen
Familja është grupi i parë që ne i takojmë. Familja është mbështetja e parë , që na japin këshilla, të drejtën e çdo gjëje. Edukata që ne e marrim është nga familja që nga lindja e gjrë në vdekje . Si çdo herë ne i kuptojmë, respek...
Autori: Armando Lekaj · Lloji: Hartim · Tema: Dashuria
Te fjalori Gjuhës Shqipe, i/e dashuruar përkufizohet si: 1. Që ka rënë në dashuri me dikë, që ëhtë dashuruar pas dikuj. Vajzë e dashuruar. Djalë i dashuruar . Të rinj të das...




Komentet e fundit!

Emri: ana
Email: ana1ana1@gmail.com
Komenti: super



Shto komentin tend per vepren e mesiperme!

Last name
Emri:
Email:
Komenti:
Pyetje sigurie
Sa eshte shuma e ketyre dy numrave:
1 + 2 =


Copyright © 2011 - 2024 YourLiterary.com | Shqip | Mobile version. All Rights Reserved
Powered by YourLiterary.com