Data e postimit: 2020-12-29 16:26:09
Lexime: 5957
Universi
Autori: Antonela Tafilaj
Lloji: Hartim
Tema: Universi
Shkolla: Betim Muco
Klasa: 7d
Qyteti: Tirane
E-mail: Email eshte i fshehur!


Ne kupen qiellore te nates yjet duken te fiksuara ne vendet e tyre, ato rrotullohen ne qiell ne menyre kaq te pa ndryshueshme sa ne kohet e lashta perdoreshin per te matur kohen. Megjithate planetet jane ndryshe, jane me enigmatike. Ato rreshjasin ngadale neper qiell dhe ne pamje te pare duken sikur levizin ne menyre te crregullt. Perpjekjet per te shpjeguar kete levizje te planeteve u bene baza per te kuptuar gravitetin dhe levizjen nga shkenca moderne. Per mijra vjet kishte mibizoteruar ideja e Aristotelit se toka ishte e palevisshme dhe qendrinte ne qender te universit. Por ne 1.515 nje prift polak i quajtur Nikolla Kopernik hodhi inene se toka ishte nje planet sic ishte Venusi ose Saturni dhe se te gjithe planetet rrotulloheshin rreth diellit. “Ne rrotullohemi rreth diellit ashtu sic cdo planet tjetr”―N.K Kjo thenje e Kopernikut e shkundi fuqishem njerzimin. Ne nje epoke ku bota mezi pranonte se toka ishte e rrumbullaket ishte e veshtire te hiqje dore nga rivilegji i jashtezakonshem per te qene qendra e universit. Mbase ishte kjo frike qe e shtyu Kopernikun ta botonte teorine e tij rreth 28 vite me vone pak para se te vdiste.
Kjo teori gjeti disa mebshtetes qe me kalimin e kohes u perballen me kundershime dhe akuza te rreme per herezi. Njeri prej tyre ishte Galileo Galilei. Kur Galileo drejtoj teleskopin e tij ne qielin e nates me 1.610 ai pa per here te pare ne historine e njerzimit se perreth Jupiterit leviznin disa satelit. Nese teoria se toka ishte ne qender te universit do te ishte e vertet ateher keto satelite nuk do te ekzistonin. Keto zbulime bejne qe Galileo te denohej per herezi nga kisha Romake.
Megjithate provat per sistemin qe ka si qender diellin pak e nga pak po shtoheshin. Ne te njejten kohe me Galileon Matematicieni gjerma Johan(Xhon) Kepler botoi nje seri me ligje qe pershkruanin orbitat e planeteve rreth diellit. Akoma edhe sot keto ekuacione matematikore figurojn si parashikme te sakta te levizjes se planeteve. Me 1.687 Isak Njutoni i dha goditjen e perfundimtare teorise se sistemit gjeocentrik, duke u bazuar ne ligjet e Keplerit. Njutoni shpjegoj levizjen e planeteve rreth diellit dhe i dha nje emer foreces qe mbante keto planete ne pozicionet e tyere_ Gravitet.
Edhe pse epoka edhe autoritet e asaj kohe i kundershuan ashper keta kolos te shkences ata nuk u dorezuan. Perball kundershtimeve dhe kercenimit te vdekjes ata hodhen drite per te zbuluar dicka me shume nga universi i paane, si dhe hodhen bazen e shkences moderne.

Vepra te ngjashme
Autori: Berat Zenuni · Lloji: Hartim · Tema: Vjeshta
Stina E Vjeshtes Fillon Prej 21 Shtator Dhe Mbaron Ne 22 Dhjetor. Ne Stinen E Vjeshtes Dita Fillon Te Shkurtohet , Kurse Nata Te Behet Me E Gjate.-Koha Fillon Te Ftohet,Dhe Eshte Me Se Shpeshti Me Shi,ere,mjergulla, Kurse Njerzit Fillojn Te Veshen Me Rr...
Autori: Armando Gega · Lloji: Hartim · Tema: shija e shiut
Po binte shi! Ne nje mjergull ndjenjash te ndieva ty por nuk te pashe. Papritur mendova- ska asgje pas atij tymi. U ndieva i humbur ne mes te gjithckase... Isha i lagur i bere qull por gje nuk shihja. Shijova shijen e lekures time te lagur. Nj...
Autori: Ensar Iljazi · Lloji: Hartim · Tema: Nentori Muaj Festash
Nese do duhej te zgjedhim se cili eshte muaji me I rendesishem ne historine e Shqipetareve , pa dyshim se ai do te ishte muaji Nentor. Muaji Nentore eshte me nje rendesi te veqant per kombin Shqipetar. Ne kete muaj bejne pjese 22 Nentori qe eshte dita e...
Autori: Jasin Jakupi · Lloji: Hartim · Tema: Dita e alfabetit
Alfabeti yne ka filluar te krijohet me 14 nentor 1908 dhe ka mbaruar me 22 nentor 1908.Prej vitit e derri me sot jane 107 vjet qe ne e festojme diten e alfabetit.Te gjithe ato shkronja qe jane ne alfabet kane vleren e vet.Po te mos ishte krijuar alfabeti ...
Autori: Aida · Lloji: Hartim · Tema: Dita e Flamurit
Dita e Flamurit apo dita e shqiptareve ane e mbare botes,eshte nje dite e rendesishme per gjeneratat shqiptare. Ne kete dite te bukur,shteti apo populli shqiptar u shpall i panvarur,ne mbare boten.Kjo dite e bukur,ku ishin te pranishem njerez nga t...
Autori: Argita Nerpjetri · Lloji: Hartim · Tema: Nje leter shoqes
E dashur Lira! Me ne fund gjeta kohen per te te shkruar pasi kam qene shume e zene me detyrat Lira kur ti ike ne Greqi ne u merzitem shume sidomos mesuesja.Ne klasen e katert ne beme nje konkurs me klasen paralele dhe i mundem.Sa mire do ish...
Autori: Berna · Lloji: Hartim · Tema: 7 Marsi
Data 7 Mars per ne shqiptaret eshte nje dite e shenuar nga shkaku se kujtojm mundin e njerzve ne ate kohe te cilit jane munduar ta hapin driten e tyre ne arsim. Njerzit ne ate kohe mesonin fshehurazi ne shtepit e tyre , por ne 7 mars te viti 1887 u hap ...
Autori: A · Lloji: Hartim · Tema: Per nenen
Nje perkedhelje nga dora e ngrohte e nenes ti heq te gjitha mendimet e keqija nga mendja . Te ben te mendosh se ndodhesh ne parajse e asgje nuk ka me rendesi . Kjo perkedhelje qe ska vlere monetare per mua vlen me shume se gjithcka ne kete bote . Sa mire ...
Autori: Erolinda Dervishaj · Lloji: Hartim · Tema: Kujdesi eshte rruga me e mire per miqesi
Ne jemi femije e jemi duke u rritur cdo dite e me shume dhe duhet te kemi kujdes per cdo gje. Duhet ta dallojme te miren prej te keqes dhe te keqen prej te mires. Gjeja me e mire per ne eshte te shikojme rrugen tone dhe te mos i bejme keq askujt. Per n...
Autori: Tesa · Lloji: Hartim · Tema: 21-Marsi,dita e pranveres
Me 21 mars fillon nje stine tejet e bukur dhe e hareshme me emrin pranvera.Ne ket stine lulet fillojn te qelin,bari i thare tashme fillon ta marr ate ngjyren e blert,pemet fillojn te mbushen prap me ato gjethet e blerta,qielli edhe pse me pak shi fillon p...
Autori: Elda J. Pere · Lloji: Hartim · Tema: Filozofi
Pse jemi keshtu si jemi? Si ndodhin ato qe ndodhin? Kur filloi dhe kur do te mbaroje gjithcka?... Ne kemi vite mbi kete planet, por kur e kemi pyetur veten per shkakun e atyre qe shfaqen cdo cast para syve tane? Provoni te pyesni veten: Kush jam une? Mun...
Autori: florjana shamolli · Lloji: Hartim · Tema: per mesuesit
une njohurit e para i marr ne familje por me pas edhe ne shkoll te mesuesit te cilet e dojn te miren .Mesuesit na edukojn mesojn dhe na bejn qe te kemi te ardhme sa me te lumtur .Te gjith mesuesit na dojn ne por nganjeher ata jan te detyruar...
Autori: Artiola Berisha · Lloji: Hartim · Tema: Dimri Ne Fshatin Tim
Ishte nje mengjes, akoma isha e pergjumur ne endrra te bardha. Hapa syte, dhe nje ftohtesi ma preshkoi tere trupin. Hapa dritaren,mu duk sikur rete po kuvendonin ne mes vete sikur donin te na sillnin boren e pare. Sa hap e mbyll syte moti ndryshoi dhe f...
Autori: anjezzaa balidemaj · Lloji: Hartim · Tema: binjaket e motres
nje vella e nje moter te bukur si ulli vellau me thot moter te dua. por kam binjaken nuk ben ta harroj tere boten tia u dhurosh njeri tjetrin nuk e mashtrojne. ashtu zoti i krijoj nenen e babain be vemendje i ndegjojne sepse jeten e lumtur ...




Komentet e fundit!



Shto komentin tend per vepren e mesiperme!

Last name
Emri:
Email:
Komenti:
Pyetje sigurie
Sa eshte shuma e ketyre dy numrave:
1 + 2 =


Copyright © 2011 - 2024 YourLiterary.com | Shqip | Mobile version. All Rights Reserved
Powered by YourLiterary.com