Data e postimit: 2020-05-06 15:48:29
Lexime: 2591
Histori
Lloji: Tekst krahasues
Tema: Marredheniet e Ahmet Zogut me Italine dhe Jugosllavine.
Autori: Elsika Murrizi
Shkolla: Gjimnazi 'Miti Zoi Zaka ' Divjake
Klasa: XI-2
Qyteti: Divjake
E-mail: elsikamurrizi16@gmail.com


Marredheniet e Ahmet Zogut me Italine dhe Jugosllavine
Zogu u shpall formalisht mbreti I shqiptarëve më 1 shtatorë të vitit 1928. Shtetet e bashkuara e njohen ate më 13 shtatotë 1928 dhe qeveritë e tjera vazhduan ta njohin atë njëra pas tjetrës. Jugosllavia protestoi kundër marrjes së Zogut të titullit “Mbret I shqiptarëve,”. Greqia ndjehej në të njëjtën mënyrë. Qeveria shqiptare bëri të ditur se do të kultivonte mardheënje të mira me të gjitha shtetet, dhe veçanërishtë me fqinjët e sajë dhe do të zbatonte të gjitha marrveshjet ndërkombëtare, në mënyrë të veçantë aleancën e përfunduar me aleaten e saj të madhe dhe fisnike Italinë.
Mbreti mendonte se me një monarki të fortë mund të përfitonte më shumë nga aleanca italo-shqiptare dhe do të kishte më shumë autoritet në ballkan dhe në Evropë, gjendja e rëndë ekonomike nuk jepte shumë shpresë për këtë. Roma ishte e interesuar se mbreti të sundonte me një dorë të fortë, por duke I njohur mirë ambiciet e tijë, nuk ishte e çliruar nga frika se ai një ditë mund ta tradhëtonte aleaten.
Që përpara lidhjes së traktatit të parë italo-shqiptarë të nëntorit 1926, Zogu ia besoj në fshehtësi Romës aspiratën për tu bërë mbret. Në mjaftë funksionarë të ministrisë së jashtme në Romë ushqeheshin dyshime se Zogu nuk ishte I besueshëm, ishte një ndërmjetës I vështirë, e kishte treguar këtë në tërheqe dhe kërkesat e vazhdueshme gjatë dy vjetë e gjysëm të raporteve të tij me italinë.
Zogu ia pati hapur çështjen Musolinit që në shtatorë 1927, kur I shkruante se “mbretëria ime do të mbështetej në kombin aleat. Musolini u përgjigj menjëherë se “aim und të kishte probleme me të tjerët, porse italia do të ishte avokatja e tij”. Musolini vetë ndryshimin e rendit nga Republika në Monarki e quante si një faktorë që do të konsolidonte përfundimisht pushtetin e politikanit që ai konsideronte sit ë vetmen garanci për realizimin e politikës italiane në Adriatik dhe në Ballkan.
Mardhëniet me Italinë ishin miqësore deri nga fundi I vitit 1931, kur mbreti Zog refuzoi të rinovonte Paktin e Tiranës të vititi 1926 duke kundërshtuar teorinë se Shqipëria ishte vasale e Italisë. Traktati I Tiranës I vitit 1927 e kishte bërë Shqipërinë të paktën një aleat të barabartë. Një rinovim I paktit do të kompromentonte Zogun në sytë e popullit .
Politika e Jashtme e A.Zogut.
Në mardhëniet me shtetet monarkisë zogiste me shtetet e tjera, vendin kryesorë e zinte, si dhe më parë, Italia. Pas bisedimeve të shumta, në qershorë të vitit 1931 u nëshkrua një marveshje Italo- shqiptare, nisur dhe nga kriza në të cilën ndodhej Shqipëria. Në marveshje edhe italianët arritën të siguronin shpërblimin e tyre që, si zakonishtë , konsistonte në shkeljen e mëtejshme të sovranitetit të Shqipërisë.
Pakti I Tiranës I cili përfundonte në nëntorë të vitit 1931, u bë shpejtë mollë sherri, gjë që frenoi levërimin e huasë italiane në Shqipëri. Motivacioni I vazhdueshëm I Zogut kishte një qëndrim sfidues, rritjen në shqipëri e një vale të vazhdueshme antiitaliane.[9]
Ministria italiane e punëve të jashtme kërkonte ripërtëritjen e paktit të Tiranës. Italianët vendosën të luanin me karta të hapura. Menjëherë pas ndërprerjes së kredisë, në Tiranë u shfaq edhe një përfaqësues I SVEA-s, I cili kërkonte shlyrjen e sasisë së të hollave që, normalisht, sipas marveshjes në fuqi, Tirana duhet të fillonte të paguante atë vetëm pas janarit të vitit 1933.
Tendosja e mardhënieve Italo-Shqiptare (1931-1935).
Nuk kaluan as tre vjet pas shpalljes së monarkisë, kur në mardhënie italo-shqiptareu shënuan një krizë, e cila në rrethana të tjera mund të rrezikonte aleancën, lakmitë e Duçes ndaj shqip[ërisë sa vinin e shtoheshin, nga ana tjetër synimi I A. Zodut për të ruajtur pushtetin dhe sovranitetin e vendit nuk po dobësohej.
Shenjat e keqësimit të mardhënieve u dukën që në tetorë të vitit 1930, kur A.Zogu paralajmëroi se në vitin 1931 nuk kishte ndërmend të përsëris paktin I Italo-Shqiptarë të “miqësisë”(të vitit 1926), afati I të cilit mbaronte në këtë vit.
Italianët në fillim nuk e shfaqën hapur shqetësimin, madje ministri Soranja e quajti A.Zogun si sundimtarë që mund të plotësonte më së mirë se kushdo tjetër objektivat italiane në Shqipëri.
Ata që ndikuan seriozisht në keqësimin e mardhënieve italo-shqiptare ishin faktorë të tjerë ekonomik, financiarë e politikë. Qeveria e Romës nuk ju përgjigj kërkesave të vazhdueshme të qeverisë së A.Zogut për ndihma ekonomike e financiare dhe për një moratorium të borxhit të SVEA-s. Kjo hua në të kundërt tek A.Zogu, qoftë se e varësonte qeverinë e tij ndaj asaj të Romës, qoftë edhe për lehtësimin e borxhit të rëndë skllavërues të SVEA-s .
Arka e shtetit në këtë kohë ishte pothuajse e zbrazët dhe ai nuk kishte me se ta mbante burokracinë shtetërore , xhandarmërinë e ushtrinë, shtyllat e shtetit. Në këtë gjendje shumë të ndërlikuar A.Zogu ndërroi qeverinë e Koço Kotës dhe solli në fuqi qeverinë e re të Pandeli Evangjelit, në mënyrë që ti zbuste Italianët.

Vepra te ngjashme
Autori: Kris Hasa · Lloji: Ese informuese · Tema: Rreth Shqipërisë në 100 vjet
Shqipëri e pavarur (1912 - 1914) Më 28 Nëntor 1912 Shqipëria shpallet e pavarur me ngritjen e flamurit në Vlorë nga Ismail Qemal Bej Vlora. Shteti i ri nuk njihej ndërkombëtarisht deri me mbajtjen e Konferencës se Ambasadorëve ne Londër ne 1913...
Autori: Shkurta Xheladini · Lloji: Tregim · Tema: Zogu dhe Kulla
Ky tregim flet për një zog i cili jeton ne një kulle te larte dhe një djalë qe dëshiron te ja merre zogut këngën. Zogu këndonte aq bukure sa që bënte qe trëndafilat te lulëzojnë me fletët e tyre te blerta. Djali i cili jetonte ne një dhome...
Autori: Artan Alla · Lloji: Ese argumentuese · Tema: Pakicat kombëtare sot
Sot në shoqërinë civile Shqipëtare kemi një liri fjale te cunguar sepse në shoqërinë tonë nuk ka gjithëpërfshirie të të gjithë pakicave etnike . Pakicat etnike jane pjesa më e diskriminuar dhe diferencuar nga shoqëria civile shqipëtare ....
Autori: Elidona Duraku · Lloji: Ese shpjeguese · Tema: Bukuria e fshehur
Të kaluar dhe të pranishëm, antik dhe modern, të rinj dhe të vjetër, musliman dhe të krishterë, të pasur dhe të varfër, veri dhe jug, urban dhe rural, monarkist dhe socialist: ekstremet e shoqërisë shqiptare janë të gjalla, tensionet janë ...
Autori: Elsika Murrizi · Lloji: Analize letrare · Tema: Shqiperia gjate viteve 1939-1943
Tema : Shqiperia gjate viteve 1939-1943 1. Figura e Ahmet Zogut Ahmet Zogu lindi ne Burgajet me 8 tetor 1895 Ne kete kohe 13 vjec Ahmet Zogu behet keshtu shef i krahines se Matit .Ne vitin 1912 Zogu largohet nga Turqia per tu kthyer ne Shqiperi, mbas la...
Autori: Bujar Rexhallari · Lloji: Hartim · Tema: 28 Nentori dita flamurit
Me 28 nentor 1912 Ismail Qemali ngriti flamurin në Vlore dhe shpalli pavaresine e Shqiperise. Ismail Qemali - Shpallja e pavarsisë 28 nëntor, 1912 U kthye me bashkëpunëtorët e tij në Shqipëri nga Trieste për në Durrës e më tej për në Vl...
Autori: Kevin Çika · Lloji: Tekst argumentues · Tema: Fjalimi politik në parlamentin e Shqipërisë
Të nderuar zonja dhe zotërinj deputetë të Kuvendit të Shqipërisë.I nderuar Zoti Kryeministër dhe ju Zoti Kryetar i Parlamentit.Teksa po vija drejt kësaj foltoreje goxha të ngritur,një pyetje më lindi.E do kisha dëshirë ta ndaja me ju.A mun...
Autori: me · Lloji: Ese e krahasim-kontrastit · Tema: Pershkri 2 autoresh
Të dy kanë mbi kurriz koleksionin e dekoratave për letërsinë që krijuan dhe njëkohësisht, thesin e rëndë të mediokriteteve politike, që i mbuluan me figura letrare. Të dy janë gjigandë të kulturës dhe njëkohësisht, përgjegjës për zbu...
Autori: Kasandra · Lloji: Tregime per femije · Tema: Nje dite pranverore
Na ishte nje here nje vajze qe e quanin Mira.Ajo po kthehesh ne shtepi nga pikniku me familjen e saj.Rruges pergjate parkut ajo pa nje zoge te lenduar te kemba.Zogu kishte rene nga foleja e tij dhe kishte vrare kemben.Mira e pa menjehere dhe e mori menjeh...
Autori: SUEJD SEJRANI · Lloji: Tekst informativ · Tema: IDRIZ SEFERI
Idriz Seferi lindi në një familje muslimane në fshatin Sefer (në Preshevën e sotme, në jug të Serbisë), në veri të vargmalit të njohur si Mali i Zi i Shkupit (Tur. Karadağ, Alb. Mali i Zi i Shkupit, Ser. Skopska Crna Gora),në atë kohë pjes...
Autori: Kevin Çika · Lloji: Ese argumentuese · Tema: Çfarë mund të bëjnë shqiptarët që të përparojnë në të ardhmen ?
Populli shqiptar është dalluar ndër vite për një trimëri të rrallë,kurajo dhe besnikëri.Me penë dhe me pushkë,kanë arritur të fitojnë lirinë dhe identitetin kombëtar që u takon.Edhe pse,historia pak herë ka qenë bujare me ne.Ndërsa sot...
Autori: ariol hoxha · Lloji: Ese pershkruese · Tema: veshje popullore
Veshjet popullore, janë pa dyshim një nga manifestimet më të fuqishme të kulturës tradicionale. Ato janë trashëguese e transmetuese të shumë elementëve, që vijnë nga lashtësia dhe nga koha e mesme, por janë njëkohësisht edhe shprehje e m...
Autori: zhulia · Lloji: Pershkrim · Tema: shkrimtaret
dritËro agolli Dritëro Agolli ishte poet, shkrimtar, politikan shqiptar dhe ish-president i Lidhjes Shqiptare të Shkrimtarëve dhe Artistëve. Ai studioi në Leningrad në Bashkimin Sovjetik dhe shkroi kryesisht poezi, por edhe tregime të shkurtra...
Autori: E.K · Lloji: Pershkrim · Tema: Shqipëria
Një fjalë e urtë thotë: “ Dashuria për atdheun është mbi të gjitha dashuritë”.Është më se e vërtetë. Kjo tregohet më së shumti në poezitë dhe prozat e shumta të rilindasve të shquar shqiptarë. Në vargjet e tyre shprehet dashur...




Komentet e fundit!



Shto komentin tend per vepren e mesiperme!

Last name
Emri:
Email:
Komenti:
Pyetje sigurie
Sa eshte shuma e ketyre dy numrave:
1 + 2 =


Copyright © 2011 - 2024 YourLiterary.com | Shqip | Mobile version. All Rights Reserved
Powered by YourLiterary.com