Data e postimit: 2021-12-19 09:59:48
Lexime: 1528
Të jetosh përgjithmonë duke mbrojtur ideale
Lloji: Ese argumentuese bindese
Tema: Mbrojtja e idealit ne histori dhe letërsi
Autori: Kevin Çika
Shkolla: Universiteti Politeknik i Tiranës
Klasa: 1-C Elektronikë
Qyteti: Kukës
E-mail: kejvin.cika@gmail.com


Në bazë të formimit intelektual dhe shpirtëror dhe edukatës së marrë,njeriu krijon një sërë idealesh,me të cilat e konstrukton jetën.Ato janë gjëja më e vyer për të dhe drita që i ndriçon mendjen dhe shpirtin.Edhe pse koncepti i idealit duket i vjetër,dogmatik dhe i padobishëm,të gjithë ne nuk mind të shpëtojmë pa pasur idealet tona.Thjesht ideja e të mohuarit të çdo parimi,krijon një parim të ri.
Idealizmi zë një vend të madh edhe në art.Më të përhapura janë : ideali i lirisë,dashurisë,familjes,dijes.Në letërsi kemi një pafundesi personazhesh që pa ndrojë vendosin idealet e tyre mbi jetën e tyre.Ata zgjodhën të rimishëroheshin nëpërmjet mbrojtjes së parimeve.
Në rrafshin filozofik,të sakrifikuarit jetën për ideale shikohet në disa këndvështrime. I pari është ai se të gjithë ne si qenie kemi frikë nga vdekja dhe asaj çka ndodh më pas.Kjo frikë nxit njeriun që ttë ndërtojë jetën e tij në bazë të disa parimeve të forta.E madje të japë jetën për to,duke qenë i sigurtë që misionet e jetës së tij i ka plotësuar.Kjo frikë na çon të bëjmë gjëra të jashtëzakonshme,në mënyrë që të mbesim gjallë në një formën e idealeve.Vdekjen fizike nuk e shmangim,ama vdekjen e parimeve po.
Këndvështrimi i dytë është se njeriu e sheh jetën si të pakuptimtë.E për tu larguar nga pakuptimësia e jetës,ai ndërton një sistem vetjak parimesh shumë të fortë.Dhe që e bën të lumtur.Prandaj ai do ta mbrojë me çdo kusht.Ky akt sublim nga pragmatistët është parë dhe si përpjekje e dëshpëruar e njeriut për distancim moral nga të tjerët.E për tu ndjerë “special” në një formë.
Historia na ka mësuar se njerëzit në kohëra agresionesh dhe shtypjesh barbare,u qëndronin besnikë bindjeve të tyre.Sepse për ta,të jetosh duke shitur idealet,është si të jesh i vdekur mes të gjallëve.Qindra mijëra njerëz derdhën gjak duke luftuar me trimëri,në emër të lirisë.Ata nuk donin të pajtoheshin me faktin e të jetuarit nën zinxhirët e robërisë.Ndonëse lirinë,fizikisht ata nuk e gëzuan,gjenerata e re e gëzon atë.Dhe këta dëshmorë janë në palimpsestin e historisë së çdo kombi.Ky është rimishërimi në formën më të pastër.
Letërsia na njeh me figura idilike dhe guximtare të cilat sakrifikuan jetën denjësisht për ideale.Mjafton të përmendim Antigonën,e cila me një trimëri hyjnore i doli kundër çdo autoriteti.Për të mbrojtur nderin e të vëllait.Ky akt mbetet në historinë e njerëzimit.Duke e bërë të pavdekshme ndër breza.
Vdekja është parë gjithmonë me nuanca të errëta e me dhimbje.Ama të japësh jetën fizike,për të ngjallur idealet e tua,nuk do thotë të vdesësh.Absolutisht që jo ! Heronjtë e letërsisë dhe historisë provojnë të kundërtën.Do thotë të jetosh si akt sublim.Ky është në thelb himni i jetës për shumë persona.Të shfrytëzosh jetën fizike për të jetuar si vepër madhështore që e avancon njerëzimin

Vepra te ngjashme
Autori: Big G · Lloji: Ese filozofike · Tema: ese, ese filozofike, te jesh a mos te jesh, te jesh a te mos jesh
Të rrosh a të mos rrosh është një nga monologjet më të famshme të letërsisë botërore dhe një nga alternativat më dramatike në jetën njerëzore. Njeriu i gjendur përballë fatit të vet që nuk i ofron asnjë rrugëdalje. Në këtë moment ...
Autori: Anna Çani · Lloji: Ese filozofike · Tema: ideali
Sot shumë njerëz rrëzohen gjatë jetës së tyre e më pas pyesin veten pse. Vetëm se jeta na rrëzon,na bën të ndihemi keq nuk do të thotë që s'duhet të ngrihemi përsëri. Është një libër që flet pak,thjesht me tri etapa e që duket sikur...
Autori: Kevin Çika · Lloji: Ese shpjeguese · Tema: Për çfarë arsye ne do të sakrifikonim ?
Njerëzit,ashtu si të gjitha gjallesat e tjera,lindin të lira,pa kufizime morale ose ekonomike.Ajo është në formën më të përkryer dhe rrezaton jetë.Ama liria humbet për disa arsye. Në situatën ku individi bëhet pjesë integrale e sistemit me...
Autori: Xhulja Nikolla · Lloji: Ese pershkruese · Tema: Ndjenja e dashurise ne letersi
Dashuria, si ndjenjë themelore e qenies njerëzore, ka qenë burim frymëzimi për shkrimtarët dhe poetët në të gjitha kohërat. Nëpërmjet letërsisë, ata kanë shprehur ndjenjat më të thella të dashurisë, duke iu dhënë një dimension të ri...
Autori: Big G · Lloji: Ese argumentuese · Tema: ese, bukuria, koncepti i se bukures
- Shumë gjëra mund të jenë të bukura. Peisazhet, fytyrat, arti, yjet në qiell, e me radhë. Bukuria nuk është një gjë e prekshme, ajo ekziston vetëm në mendjet tona si një ndjenjë e këndshme. Nëse duam ta shpjegojmë, ne perceptojmë diçk...
Autori: Armend Berisha · Lloji: Poezi personale · Tema: Problemet e jetës
Jeta. Jeta është një ndjenjë,e pa përshkrueshme, jeta është një dit,që shumë shpejt kalon, jeta është një sfid,që të sfidon, jeta është një luftë,që të mundon. Jeta është buzëqeshje,jeta ësht...
Autori: Elidona Duraku · Lloji: Tregim · Tema: Jemi te ndryshem por te barabarte
Le të shqyrtojmë personat. Qeniet njerëzore do të përshtaten përkufizimin tonë të njerëzve për tani, por do të kthehemi në këtë më vonë. Të gjithë personat janë të barabartë. Kjo duket e qartë për mua. Tani, unë jam i vetëdijshëm...
Autori: Kevin Çika · Lloji: Ese pershkruese · Tema: 75 vjetori i çlirimit
Liria është ajo ndjenjë që na formëson dhe na bën këta që jemi.Ajo zgjon shpresë dhe dashuri të paskajshme.Dhe arrin të shërojë shpirtin nga çdo vuajtje.Kur të gjithë ne si popull kemi liri,ne ndihemi kryelartë.Dhe më të fortë për sfi...
Autori: E.C · Lloji: Ese argumentuese · Tema: Lidhja ndermjet dashurise dhe librit
Shprehja „Ashtu si dashuria, edhe libri nuk vdes kurrë“, edhe pse disi e vështirë në dukje për vetë faktin se në kontaktin e parë nuk mund të gjesh një lidhje konkrete ndërmjet dashurisë si koncept dhe librit të parë sipas k...
Autori: Big G · Lloji: Ese informuese · Tema: ese, vetmia, frika nga vetmia
Vetmia. Një prej ndjenjave të cilave njeriu u trembet më shumë. Një njeri i vetmuar nuk është vetëm ai që nuk ka asnjë pranë. Dikush mund të jetë i rrethuar nga njerëz, por gjithsesi, mund të ndihet i vetmuar në shpirt, sikur s’mund t’...
Autori: Blenarda Dikolli · Lloji: Ese argumentuese · Tema: Unë ekzistoj përmes filozofisë e parimeve të mia për jetën
Ti vlen për atë që je dhe jo për atë që provizorisht je i detyruar të bësh. Prandaj përball njerëzve dhe kohëve ti duhet të përcaktosh qartë idetë e tua dhe pozicionin tënd. Ezistojnë dy mënyra për të vlerësuar njerëzit dhe kohët, d...
Autori: Rina Cakrani · Lloji: Ese shpjeguese · Tema: evropa,shoqeria,shqiptaret
Evropa.Sa herë që e dëgjoj këtë emër,në mendje më vijnë rrugët e Milanos,kulla Eiffel në Paris,autobusët e kuq të Londrës,dhe kështjella mbretërore e Madridit.Një kontinent I cili gjatë mijëra vjetëve,ka përjetuar lindjen dhe zhvillim...
Autori: Endrina Hajdini · Lloji: Hartim · Tema: Jeta ime , e jotja dhe e të tjerëve
-^Kur të të bezdisë arroganca e dikujt duhet të pyesësh veten menjëherë : A është e mundur të mos egzistojnë nëpër botë njerëz arrogantë ? '' Nuk është e mundur , kështu që mos kërko të pamundurën ..! Koha është e kthjellët , ...
Autori: Dejvis Rama · Lloji: Thenie · Tema: Himni i jetës Nënë Tereza
Jeta është një shans, kape. Jeta është bukuri, adhuroje. Jeta është bekim, shijoje. Jeta është ëndërr, bëje realitet. Jeta është sfidë, përballoje. Jeta është detyrë, kryeje. Jeta është lojë, luaje. Jeta është ...




Komentet e fundit!



Shto komentin tend per vepren e mesiperme!

Last name
Emri:
Email:
Komenti:
Pyetje sigurie
Sa eshte shuma e ketyre dy numrave:
1 + 2 =


Copyright © 2011 - 2024 YourLiterary.com | Shqip | Mobile version. All Rights Reserved
Powered by YourLiterary.com