Data e postimit: 2014-04-22 17:39:01
Lexime: 12146
Dilema e se ardhmes
Lloji: Ese argumentuese
Tema: te rrime apo te ikim
Autori: Ildi Alla
Shkolla: Ibrahim Muca
Klasa: 10 F
Qyteti: Librazhd
E-mail: franci_kriza@albaniaonline.com


Nje popull i ditur di si ta zhvilloje vendin e tij. Ai mund te punoje edhe jashte vendit te tij si nje blete punetore ,por nektarin e dergon ne atdheun e tij .Kjo perben progres per shoqerine.
Dilema që qëndron sot mes të rinjve: të rrimë apo të ikim jashtë për të gjëtur punë, është për vendin tonë, dilema e së ardhmes. A do rigjenerojmë dot risurse të mjaftueshme për të ardhemn e Shqipërisë apo Shqipëria do të shndërroeht në risurs për të huajt?

Duke si paradoksal ky shtrim i problemit, por është në fakt një problem ndër më madhorët e shoqërisë sonë.

Pse e them këtë? Shqipëria ka dy burime të mëdha për zhvillimin e saj perspektiv, burime që vendet e tjera do ti kishin lakmi. E para është mjedisi ynë gjeografik, por edhe gjeopolitik. Resurset natyrore e bëjnë të “pasur” vendin edhe në perspektivë. Së dyti; burimi i kapitalit human është në kulmin e lulëzimit. Shqipëria është vendi me popullsi të re në Europë, ndaj dhe për shumë kohë fuqia e saj punëtore, burimet e saj humane, do jenë mundësia më e madhe e zhvillimit të vendit.

Pra për të dy këto arsye, punësimi i të rinjve, mbajtja e tyre këtu, përbën një problem madhor për politikën shqiptare.

Po përse them “mbajtja e tyre këtu”?

Sot të paturit e një popullsie te re është një privilegj i madh për vendet e Europës që po shkojne me shpejtësi drejt plakjes së popullsive të tyre. Ndaj nevoja për të rinj është e madhe nga këto vende.

Nga ana tjetër ; në epokën e globalizmit, ku lëvizja e lirë i mundëson të rinjve rrugë të reja jashtë vendit dhe punësime të përkthyera në vlera të konsiderueshme materiale, largimi i të rinjve të mësuar e të aftë, bëhët dukuri e pashmangshme. Pra egziston një kontradiktë e madhe mes tërheqjes që vendet e tjera i bëjnë resurseve te reja njerezore dhe, nevojës për ti përdorur brënda vendit ato. Këto dy forca që në të ardhmen do të veprojnë me më shumë forcë, do të përcaktojnë edhe zgjidhjen e dilemës së shtruar më sipër: Sa do jemi të aftë Ne;si shoqëri, si qeverisje e politikë, tu krijojmë të rinjve, e sidmos talenteve një klimë miqësore, të ngrohte dhe pak a shumë të njëtë me atë që i ofron Bota?!!!!

Për të dyja arsyet nevoja për Politika të tilla që të favorizojnë qëndrimin në Shqipëri të të rinjve që janë këtu, por edhe të atyre që kanë studiuar jashtë, merr një rëndësi të dorës së parë. Bota nuk e ka më luksin të largojë rininë nga vend i vet! Ne akoma edhe më shumë nuk e kemi këtë luks.

Mendoj se pavarësisht problematikave të mëdha që ka vendi ,fokusimi tëk të rinjtë e talentuar në vecanti përbën një detyrim objektiv të shoqërisë.

Cfarë duhet bërë:

Objektivi i parë ka të bëjë me njohjen e gjenjdes reale. Sot nuk kemi në Shqipëri asnjë të dhënë të saktë që të na mundësojë sa studentë kemi që studiojnë jashtë vendit, sa kanë mbaruar dhe ku janë. Sa të rinj shqiptar kemi të punësuar jashtë vendit, në institucione të rëndësishme , në botën akademike, në organizma të rëndësishëm ndërkombëtarë. Në dhe pse kemi folur gjatë për rëndësinë e tërheqjes së të rinjve në Shqipëri, sërish ia këmi lënë studimin e gjendjes vetëm disa ojf-ve . Duhen të dhëna të sakta dhe një projekt madhor për të gjithë këtë fashë të rinjsh që studiojnë jashtë vendit. Duke patur një data baze te afërsuar me realitetin do dimë të ndërtojmë edhe politika reale për ti ofruar këtyre të rinjve mundësitë tona.
Po në këët kuadër, lipset të ndalmi në instrumentet që mundësojnë zbulimin e talenteve. Instrumente të tilla bota ka kohë që i përdor. Ne ia kemi lënë në dorë spontanitetit. Ndaj e vlerësoj shumë këtë projekt që ndihmon sado pak për të krijuar një mjedsi njohës për këta të rinj. Konkurset, ëebsitet, thirtjet për projekte, ndihma e organizatave të të rinjve të shtria në botë, krijimi i rrjeteve të tyre, janë padyshim një hap i rëndësishëm që mundëson njohjen e situatës.


Objetivi i dytë ka të bëjë më krijimin e një mjedisi miqësor ndaj të rinjve .Kjo do të thotë rikthimi I besimit te të rinjtë për të ardhmen e tyre. Ne duhet të bëjmë gjithcka që ata të ndjehen mirë dhe të kuptojnë se shoqëria I ka në qendër të vëmëndjes. Sepse realiteti na tregon:
Vetëm për tremujorin e fundit të vititi 2013 rezulton se :

Te meshkujt papunësia në tremujorin e tretë të vitit 2013 është pranë nivelit 19%, ndërsa te femrat në shkallën 13.4%. Akoma më shqetësuese janë të dhënat për grupmoshën nga 15 deri në 29 vjeç, ku mbi 30% e meshkujve dhe afro 22% e femrave janë të papunë.

Pra papunësia ndër të rinjtë është shumë e lartë.

Në Shqipëri mosha e mesme është më pak e riskuara nga papunësia . Shkak është një llojë qëndrueshmërie profesionale dhe angazhimi politik. Por nëse i shtojmë këti fakti dhe nevojën për të rritur moshën e daljes në pension, rritet risku i papunësisë te të rinjtë ,që sigurisht janë pa përvojë. Për këtë arsye del nevojë e domosdoshme krijimi i mjedisit besues dhe shpresëdhënës për të rinjtë. Kjo kërkon politika të qëndrueshme që kanë të bëjnë me jetën dhe kushtetet e jetesës së të rinjve. Ka nevojë për tu rigjeneruar disa politika sociale që krijojnë mundësi aktivizimi te të rinjtë.Një mjedsi i ngrohtë social një mundësi e dhënë për një “kalim kohe të mencur” e ul në 40% ndjenjën e pasigurisë tek të rinjtë. Kjo do të thotë se me këto politika për krijimin e një mjedisi miqësor, ulet ndjeshëm edhe “dëshira” për të braktisur vendin.

Objektivi i tretë ka të bëjë më gjetjen e një qasje të re mes formimit të tyre edukativ dhe nevojës së tregut për punë. Profesionet dhe edukimi profesional merr një rëndësi primare në të gjithë politikën e uljes së papunësisë së të rinjve por edhe në gjetjen e talenteve. Nje edukim sa më bashkëkoro e profesional mundëson një ridimensionim të tregut të punës. Por kjo do kohë dhe shumë punë për ti ofruar të rinjtë drejtë profesioneve. Ka një rrugë që lihet jashtë vëmdnjes së të përditshmes. “Takova një talent” duhet të jetë moto e një lëvizje gjithpërshirëse. Me të gjitha instrumentet që disponojmë ne duhet ti orjentojmë të rinjtë drejt idese: Në kohën e sotme prevalon talenti mbi cdo llojë nevoje tjetër! Nje I ri I talentuar që ka ku të tregojë hobin dhe talentin e tij, që nxitet të punojë në këtë fushë ka, ( sipas studimeve) dhjetë herë më shumë mundësi se sa një I ri I zakonshëm me një kualifikim arsimor të gjatë. Të rinjtë duhet të kuptojnë se sot nuk vlen diploma por talenti për të gjetur vendin në botën e sotme globale dhe dixhitale...

Vepra te ngjashme
Autori: paemër92 · Lloji: Ese argumentuese · Tema: Arsimimi
Arsimimi është një mjet i nevojshëm i cili të hap dyert e të ardhmes.Është mjaft e rëndësishme të arsimohesh.Në kohet e sotme zgjedhja e universitetit është një dilemë për studentët.Shpesh ata gjenden përballë zgjedhjeve të vështira...
Autori: Rina Cakrani · Lloji: Ese vleresuese · Tema: moda,te rinjte,
Moda është një një term I përdorur zakonisht për të përshkruar një stil veshjeje,I cili është mjaft I përhapur në pjesën më të madhe të popullsisë.Një stil veshjeje qëndron popullor zakonisht deri në tre vjet,dhe më pas ne themi se ...
Autori: Rina Cakrani · Lloji: Ese shpjeguese · Tema: evropa,shoqeria,shqiptaret
Evropa.Sa herë që e dëgjoj këtë emër,në mendje më vijnë rrugët e Milanos,kulla Eiffel në Paris,autobusët e kuq të Londrës,dhe kështjella mbretërore e Madridit.Një kontinent I cili gjatë mijëra vjetëve,ka përjetuar lindjen dhe zhvillim...
Autori: Xhulja Nikolla · Lloji: Ese informuese · Tema: Te rinj dhe duhani : Anet pozitive dhe negative te duhan pirjes
**Të rinjtë dhe duhani: Anët Pozitive dhe Negative te duhanpirjes** Të rinjtë janë ndër grupet më të prekura nga duhani dhe efektet e tij. Në disa raste, përdorimi i duhanit mund të perceptohet si një formë e shprehjes së pavarësisë ap...
Autori: Elidona Duraku · Lloji: Ese shpjeguese · Tema: Bukuria e fshehur
Të kaluar dhe të pranishëm, antik dhe modern, të rinj dhe të vjetër, musliman dhe të krishterë, të pasur dhe të varfër, veri dhe jug, urban dhe rural, monarkist dhe socialist: ekstremet e shoqërisë shqiptare janë të gjalla, tensionet janë ...
Autori: Xhulja Nikolla · Lloji: Ese informuese · Tema: Anet pozitive dhe negative te rrjeteve sociale
# Të Rinjtë dhe Rrjetet Sociale: Navigimi në Dilemën e Avantazheve dhe Rreziqeve Rrjetet sociale janë një pjesë e pashmangshme e jetës së të rinjve në ditët e sotme, duke sjellë me vete edhe anë pozitive dhe negative. Nga njëra anë, kë...
Autori: Elidona Duraku · Lloji: Tekst pershkrues · Tema: Ai njeri qe i ben te lehta gjerat e veshtira!
Arsimi konsiderohet si arma më e fuqishme e jetës për të fituar fitore dhe sukses. Kjo përgjegjësi e madhe dhe punë u jepet mësuesve për të ushqyer dhe formuar jetën e të rinjve dhe të ardhmen e vendit të tyre. Mësuesi luan një rol të mad...
Autori: Xhulja Nikolla · Lloji: Ese argumentuese · Tema: Fuqia dhe Ndryshimi i Rolit të Femrave të Ditëve të Sotme
Paragrafi 1: Fuqia dhe pavarësia e femrave Në kohën e Helenës së Trojës, femrat konsideroheshin zakonisht si pronë e burrave dhe nuk kishin asnjë autoritet apo të drejtë vendimmarrjeje. Megjithatë, në kohën moderne, femrat janë ndryshuar dh...
Autori: Elmedina Deda · Lloji: Ese argumentuese · Tema: Shkolla vendi i Diturisë
Shkolla është vendi i diturisë.Vendi ku nga mësuesit tanë kemi mësuar shkronjën e parë të alfabetit dhe alfabetin shqip.Vendi ynë është përballur me shumë vështirësi por ka arritur ta mbrojë alfabetin shqipë dhe gjuhën shqipe.Shkolla ë...
Autori: Xhulja Nikolla · Lloji: Ese e krahasim-kontrastit · Tema: Aktualizimi i Ofelisë me femrat sot
Ofelia, personazhi femër në tragjedinë "Hamlet" të Shekspirit, ka qenë burim frymëzimi për shumë vajza dhe gra gjatë kohës. Ajo është paraqitur si një vajzë e re e pafajshme dhe e ndjeshme, e cila përfundon në tragjedi pasi ndihet e tradht...
Autori: Erlind FAHRIU · Lloji: Ese argumentuese bindese · Tema: Emigracioni
Kur flitet për emigrimin te gjithë shqiptarët e ndjejnë veten të përfshirë. Të gjithë jemi dëshmitarë të braktisjes që po i bëhet në masë vendit tonë. Ndërsa shifrat jane vërtetë të frikshme, askush nuk bën asgjë për ta parandaluar...
Autori: Ornela Shehi · Lloji: Analize letrare · Tema: E ardhmja
Ja kush do t jem unë në të ardhmen!!! E kush nuk do të donte një të ardhme të mirë për veten e tij, madje mund të them se ky është qëllimi I të gjithëve. Cdo njeri jeton me shpresën se një ditë do të arrijë githcka do, gjithcka q...
Autori: Rina Cakrani · Lloji: Ese pershkruese · Tema: shqiperia,BE,integrimi
Bashkimi Europian është një organizatë që është krijuar për bashkimin e vendeve të lira me qëllim që t’u jepeshin fund luftërave,të cilat kishin përçarë kontinentin e vjetër për shekuj me rradhë,dhe të garantonte një jetë të qetë...
Autori: Liridona Isufaj · Lloji: Ese argumentuese bindese · Tema: Miqët
Miqtë luajnë një rol të rëndësishëm në jetën e një personi. Ata inkurajojnë kur njëri është i trishtuar, ata argëtojnë kur dikush është i vetmuar, dhe ata dëgjojnë kur dikush ka probleme. Nuk janë të varieteteve të miqve: bashkë-pu...




Komentet e fundit!

Emri: rrezi
Email: rreziiiii@gmail.com
Komenti: pfffffffffffff

Emri: Eeeeeeeeeee
Email: Melsjana@yahoo.com
Komenti: Ja ke fut kot plako

Emri: elsi
Email: elsiidrizi@hotmail.com
Komenti: pershendetje..mjaft bukur..do doj shume te me ndihmoje me nje ese rreth " Ndikimit te globalizmit ne jeten tone" .. shpresoj te kem nje pergjigje pasi me duhet patjeter .. faleminderit

Emri: ida
Email: idamara@yahoo.com
Komenti: kopjac



Shto komentin tend per vepren e mesiperme!

Last name
Emri:
Email:
Komenti:
Pyetje sigurie
Sa eshte shuma e ketyre dy numrave:
1 + 2 =


Copyright © 2011 - 2024 YourLiterary.com | Shqip | Mobile version. All Rights Reserved
Powered by YourLiterary.com