Data e postimit: 2013-12-30 23:47:32
Lexime: 14830
Rreth Shqipërisë në 100 vjet
Lloji: Ese informuese
Tema: Rreth Shqipërisë në 100 vjet
Autori: Kris Hasa
Shkolla: Petro Nini Luarasi
Klasa: 12D
Qyteti: Tirane
E-mail: kris-hasa@hotmail.com


Shqipëri e pavarur (1912 - 1914)
Më 28 Nëntor 1912 Shqipëria shpallet e pavarur me ngritjen e flamurit në Vlorë nga Ismail Qemal Bej Vlora. Shteti i ri nuk njihej ndërkombëtarisht deri me mbajtjen e Konferencës se Ambasadorëve ne Londër ne 1913. Mënyra e qeverisjes ishte shteti parlamentar. Territoret e këtij shteti ishin më të mëdhenj se Shqipëria moderne. Ato perfshinin toka nga Vilajeti i Kosovës, Manastirit, Shkodrës dhe Janinës. Sidoqoftë Konferenca e Londrës e ndryshoi kete. Në këte konferencë u propozuan 2 harta per shtetin shqiptar. Harta e Frances dhe Rusise ne bashkepunim me Ligen Ballkanike e cila propozonte qe shteti shqiptar te zoteronte sa gjysma e territoreve aktuale. Nga ana tjeter harta e qeverise se Ismail Qemalit i jepte Shqiperisë Kosovën, perëndimin e Maqedonisë dhe Çamerinë. Përfundimisht ambasadorët vendosën territoret aktuale te Shqipërise duke lënë jashtë shume vende etnike shqiptare. Austro-Hungaria luajti një rol te rëndesishëm në konferencë për mbrojtjen e pavarësisë së Shqiperisë.

Principata e Shqipërise(1914-1925)
Kur Fuqitë e Mëdha njohën pavarësine e Shqiperisë në Konferencën e Londrës, ata zgjodhen Princ Vidin, nipin e Mbretereshes Elizabetë te Rumanise, per te qënë ne krye te shtetit. Pra ne 1914 vendoset monarkia. Një ofertë formale iu bë nga 18 delegatët shqiptarë te cilët perfaqësonin 18 distriktet e Shqipërise, një ofertë të cilen ai e pranoi. Kryeqyteti u vendos ne Durrës. Vidi u largua nga Shqipëria ne 3 shtator te 1914, pasi Esat Toptani inicioi nje revoltë pan-Islamike. Sidoqoftë ai nuk e anoncoi kurre largimin zyrtar nga froni. Gjate Luftës së Parë Botërore Shqipëria rrezikohej ne veri nga Serbët dhe ne jug nga Grekët. Krerët e shtetit dhe kryeministrat gjatë kësaj periudhe ishin Esat Toptani, Turhan Përmeti, Sulejman Delvina, Fan Noli dhe së fundmi Ahmet Zogu.

Republika Shqiptare (1925-1928)
Pasi mundi qeverinë e Nolit, Ahmet Zogu mblodhi parlamentin që të gjente nje zgjidhje për fronin e principatës. Parlamenti adaptoi nje kushtetutë të re, duke shpallur Shqiperinë republikë. Zogu u zgjodh president me një mandat 7 vjeçar. Ai krijoi një regjim totalitar. Partitë opozitare u shpërbënë dhe armiqtë e regjimit u vrane. Zogu kishte marrëdhenie miqësore me Benito Musolinin si dhe mbeshteste regjimin e tij fashist ne Itali si dhe politikat e jashtme te tij. Duçja e shihte Shqiperinë si një vend kyç per Italinë, dhe filloi të pershkonte dalëngadalë ekonominë shqiptare. Shqiperia ishte de-facto nën protektoratin italian. Pas disa vitesh marredheniet Italo-Shqiptare do te ndryshonin rrënjësisht.

Mbretnija Shqiptare (1928-1939)
Në 1928 Zogu siguroi pëlqimin e parlamentit per shpërndarjen e këtij te fundit. Nje tjeter asamble hartoi kushtetutën e re duke shpallur Shqiperine monarki dhe Ahmet Zogun “Mbret të Shqiptareve”. Kushtetuta e re shfuqizoi Senatin Shqiptar duke sjelle qe Zogu të ruante pushtetin e tij diktatorial. Në 1932 Shqiperia nuk kishte mundësi te shlyente borxhet e saj ndaj Italisë. Roma rriti tensionin duke urdhëruar qe Shqiperia te shpallte varesine tek Italia. Zogu refuzoi. U bë nje përpjekje për të frikesuar shqiptarët duke derguar nje flote luftanije, por deshtoi, pasi vetëm flotat e paarmatosura lejoheshin te zbarkonin ne bregun shqiptar. Pas ketij deshtimi Musolini u përpoq te blinte vendin. Ai i paraqiti Zogut si dhurate 3 milione franga ari. Dështimet bindën Duçen se duhet te krijonte një marrëveshje të re me mbretin.

Mbretnija Shqiptare (1939-1944)
Gjermania nën udheheqjen e Hitlerit kishte perparuar ushtarakisht në Austri dhe Çekosllovaki. Musolini nga ana tjetër nuk mund të pranonte të ngelej prapa ne aleancën e Boshtit Qëndror (Aksëve). Ne 1939 ushtria fashiste italiane zbarkon ne brigjet shqiptare. Mbreti Zog arratiset nga vendi bashke me te shoqen dhe djalin. Froni i kaloi monarkut italian, Viktor Emanuel III. Shqipëria shpallet zyrtarisht nën protektoratin dhe varësine e Mbreterise Italiane. U vendos që në shkolla te mësohej gjuha italiane. Monedha në ate kohe u vendos Leku Shqiptar dhe Lirat Italiane. Invazioni fashist përfundoi me 8 Shtator 1943, kur Italia kapitulloi nga Lufta e Dytë Botërore. Pushtimi italian do te pasohej menjëhere nga ai gjerman i cili do të sillte ndryshime të tjera të sistemit politik.

Shteti i pavarur i Shqipërise (1943-1944)
Regjimi nazist gjerman vendoset ne Shqipëri menjëhere pas largimit te italianëve. Nazistët zgjedhin Ballin Kombëtar te drejtojë Shqiperinë në emer te tyre. Shqipëria tashme ishte e pavarur de-jure, por ishte nën mbikëqyrjen ushtarake te Gjermanisë, pra thjesht nje shtet marionetë. Nen administratën shqiptare u vunë pjesa derrmuese e territoreve te Kosovës si dhe pjesa perëndimore e Maqedonisë. Pushtuesit në këtë periudhë ishin në rënie. Shqiptaret konsideroheshin nga nazistët si rracë e pastër europiane. Këto sollën që pushtimi i tyre te ishte shumë më i lehtë se ne vendet e tjera. Mehdi Frashëri ishte në krye te shtetit në këtë kohë. Gjermanët tërhiqen perfundimisht nga Shqipëria rreth datës 28-29 Nentor 1944. Pushteti merret nga komunistet.

Republika popullore socialiste e Shqipërisë (1944-1992)
Ne fund te Nëntorit 1944 Shqiperia u çlirua pas terheqjes se trupave gjermanë. Këshilli Nacional-Çlirimtar Anti-Fashist, formuar ne Maj, bëhet qeveria provizore e vendit. Qeveria mbizotërohej nga komunistët, keshtu qe sekretari i pare i saj Enver Hoxha behet kryeminister. Vendoset menjëhere diktatura komuniste ne vend. Shqipëria izolohet nga gjithe vendet jo-komuniste. Enver Hoxha mori masa drastike ne vend. Ai shpronësoi bejleret me justifikimin se keta te fundit kishin arritur pasurinë me gjakun e popullit. Tokat e tyre iu dhanë fshatareve. Megjithate në kohën e komunizmit u ndërtuan shume uzina e fabrika, duke synuar te përmirësohej jeta dhe ekonomia. Një nga aleatët e pare më të rëndësishem të Shqipërise u bë Kina. Sidoqoftë pas prishjes së marrëdhenieve me ta kete vend e zuri Bashkimi Sovjetik deri ne vitin 1968. Hoxha vdiq ne 1985. Pushteti i kalon Ramiz Alise. Ne vitin 1991 filluan protestat masive studentore kundër regjimit. Ne 22 Mars 1992 mbahen për herë të parë zgjedhjet demokratike ne Shqipëri.

Republika e Shqipërisë (1992 - Aktualisht)
Zgjedhjet e lira perfundojnë me fitoren e Partisë Demokratike e cila siguroi 92 nga 140 vende ne parlament. Aleksandër Meksi bëhet kryeminister dhe Sali Berisha president. Jeta demokratike e vendit ka vazhduar qetesisht dhe pa probleme madhore me përjashtim te konflikteve te vitit 1997. Vendi ynë ne keto 100 vjet ka përparuar dhe duket se ky përparim do të vazhdoje. Shqipëria u bë anëtare e NATO-s në 1 Prill 2009 dhe pak kohë më pare mori statusin “kandidat potencial” për në Bashkimin Europian. Nga ana tjeter ne vitin 2008 shqiptarët e Kosoves shpallen pavarësine nga Serbia dhe sot ata jane drejt njohjes perfundimtare nderkombetare. Duket se vendi ynë do të vazhdojë rrugen e tij drejt integrimit dhe pse jo, bashkimit kombëtar.

Vepra te ngjashme
Autori: Elsika Murrizi · Lloji: Tekst krahasues · Tema: Marredheniet e Ahmet Zogut me Italine dhe Jugosllavine.
Marredheniet e Ahmet Zogut me Italine dhe Jugosllavine Zogu u shpall formalisht mbreti I shqiptarëve më 1 shtatorë të vitit 1928. Shtetet e bashkuara e njohen ate më 13 shtatotë 1928 dhe qeveritë e tjera vazhduan ta njohin atë njëra pas tjetrë...
Autori: Elsika Murrizi · Lloji: Analize letrare · Tema: Shqiperia gjate viteve 1939-1943
Tema : Shqiperia gjate viteve 1939-1943 1. Figura e Ahmet Zogut Ahmet Zogu lindi ne Burgajet me 8 tetor 1895 Ne kete kohe 13 vjec Ahmet Zogu behet keshtu shef i krahines se Matit .Ne vitin 1912 Zogu largohet nga Turqia per tu kthyer ne Shqiperi, mbas la...
Autori: Elidona Duraku · Lloji: Ese shpjeguese · Tema: Bukuria e fshehur
Të kaluar dhe të pranishëm, antik dhe modern, të rinj dhe të vjetër, musliman dhe të krishterë, të pasur dhe të varfër, veri dhe jug, urban dhe rural, monarkist dhe socialist: ekstremet e shoqërisë shqiptare janë të gjalla, tensionet janë ...
Autori: Bujar Rexhallari · Lloji: Hartim · Tema: 28 Nentori dita flamurit
Me 28 nentor 1912 Ismail Qemali ngriti flamurin në Vlore dhe shpalli pavaresine e Shqiperise. Ismail Qemali - Shpallja e pavarsisë 28 nëntor, 1912 U kthye me bashkëpunëtorët e tij në Shqipëri nga Trieste për në Durrës e më tej për në Vl...
Autori: Fejz Demiri · Lloji: Ese argumentuese · Tema: kombëtare
28 Nëntori 1912 Shpallja e Pavarësis së Shqipërisë është një nga ngjarjet më të rëndësishme në historinë tonë kombëtare. "Flamuri përmbledh kujtimet e shkuara të një kombi dhe një gjuhe të pashkruar që mund ta...
Autori: Rei Laçeja · Lloji: Poezi lirike · Tema: Është një poezi që flet për Shqipërinë
Ky flamur kuq e zi Është për ty moj Shqipëri Që shumë veta e lan me gjak Por ato nuk vdiqën pa shkak Ato vdiqën me një dëshirë Ta shohin Shqipërinë e lirë Të pavarur nga Turqia dhe Italia Dhe të zduket varfëria Shqipëria të r...
Autori: E.K · Lloji: Pershkrim · Tema: Shqipëria
Një fjalë e urtë thotë: “ Dashuria për atdheun është mbi të gjitha dashuritë”.Është më se e vërtetë. Kjo tregohet më së shumti në poezitë dhe prozat e shumta të rilindasve të shquar shqiptarë. Në vargjet e tyre shprehet dashur...
Autori: Andreea Apetri · Lloji: Hartim · Tema: Lojërat Olimpike
Olimpiada ose Lojërat Olimpike vjen nga greqishtja (Olymp) qe do të thotë një manifestim i garave të ndryshme sportive qe mbahej çdo katër vjet në Greqinë e lashtë, sikurse mbahet edhe në kohën e sotme. Në këtë manifestim si traditë nga l...
Autori: zhulia · Lloji: Pershkrim · Tema: shkrimtaret
dritËro agolli Dritëro Agolli ishte poet, shkrimtar, politikan shqiptar dhe ish-president i Lidhjes Shqiptare të Shkrimtarëve dhe Artistëve. Ai studioi në Leningrad në Bashkimin Sovjetik dhe shkroi kryesisht poezi, por edhe tregime të shkurtra...
Autori: Valton Islami · Lloji: Ese pershkruese · Tema: 28 nëntori
Sa herë që vie nëntori,e moti fillon të ftohet ne kujtojmë ditën më të madhe për ne. Ditën e pavarsisë së SHQIPËRISË.Pas shumë shekuj përpjekje e mundi ëndrra më e madhe e gjithë shqipëtarëve u bë realitet. Në karrocën e vjetër t...
Autori: kristinastefa · Lloji: Ese argumentuese · Tema: per ndarjen e Shqiperisë
Copëtimi i Shqipërisë është një barrë e rëndë për kombin shqiptar, e cila ka shtyrë shumë atdhetarë që pas copëtimit të punojnë politikisht e me përpjekje të armatosur, për ribashkimin e kombit shqiptar.Që nga kongresi i Berlinit më ...
Autori: kristina · Lloji: Analize letrare · Tema: clirimi i shqiperise
SHQIPËRIA është jeta për një shqiptar, është fryma që ai merr dhe kudo që të shkojë s’do e harrojë. Mund të shkosh larg, mund të ndërrosh emër,veshje,gjuhë,sjellje por shpirti nuk e tradhëton dot atë vend që e lindi. Atdheu është...
Autori: me · Lloji: Ese e krahasim-kontrastit · Tema: Pershkri 2 autoresh
Të dy kanë mbi kurriz koleksionin e dekoratave për letërsinë që krijuan dhe njëkohësisht, thesin e rëndë të mediokriteteve politike, që i mbuluan me figura letrare. Të dy janë gjigandë të kulturës dhe njëkohësisht, përgjegjës për zbu...
Autori: Erlind FAHRIU · Lloji: Ese argumentuese bindese · Tema: Emigracioni
Kur flitet për emigrimin te gjithë shqiptarët e ndjejnë veten të përfshirë. Të gjithë jemi dëshmitarë të braktisjes që po i bëhet në masë vendit tonë. Ndërsa shifrat jane vërtetë të frikshme, askush nuk bën asgjë për ta parandaluar...




Komentet e fundit!

Emri: desa
Email: leo_didi@live.it
Komenti: #kris ke shume te drejte... bravoo...

Emri: Anxhela
Email: anxhelagjoni123@gmail.com
Komenti: esht si histori me teper



Shto komentin tend per vepren e mesiperme!

Last name
Emri:
Email:
Komenti:
Pyetje sigurie
Sa eshte shuma e ketyre dy numrave:
1 + 2 =


Copyright © 2011 - 2024 YourLiterary.com | Shqip | Mobile version. All Rights Reserved
Powered by YourLiterary.com